Strojvedoucí naštěstí stačil rychlík zastavit. Policie hledá účastníka a svědky dopravní události

06.01.2012 21:09

 

TÁBOR - Táborští dopravní policisté žádají média a tím širokou veřejnost o spolupráci při šetření dopravní události, ke které došlo krátce po druhé hodině odpolední ve středu dne 4. ledna 2012 na železničním přejezdu vlakového koridoru v ulici Rokycanova na Maredově vrchu v Táboře. Strojvedoucí vlaku, přijíždějícího ve směru od Českých Budějovic do Tábora, si všiml osobního vozidla tovární značky Citroen Xsara, které stálo v prostoru železničního přejezdu, uvězněné mezi staženými závorami. Vůz stál souběžně v podélné ose těsně u spuštěných závor, přesto bránil bezpečnému projetí vlaku. Strojvedoucí svůj rychlík naštěstí stačil zabrzdit a zastavit ještě před prostorem přejezdu. V tu chvíli přistoupil ke staženým závorám chodec - muž ve světlé bundě a s batohem na zádech, který závoru přizvedl a umožnil vozidlu z místa odjet.
 
Policisté tímto vyzývají řidiče uvedeného osobního vozidla tovární značky Citroen Xsara, aby se dostavil k podání vysvětlení ve věci výše uvedené události na Dopravní inspektorát Územního odboru Policie ČR na adrese Soběslavská 2763 Tábor. Zároveň žádají muže, který zvedl závoru a umožnil tak vozidlu odjet, stejně jako další případné svědky této události, aby své svědectví poskytli dopravním policistům na výše uvedené adrese, případně telefonních linkách 974 238 250 či 158. Děkujeme.
V souvislosti s tímto případem policisté připomínají všem řidičům znění § 29 zákona o silničním provozu (Zákon č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích), který v odstavci 1 jasně říká, že:
 

Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd

 
a) je-li dávána výstraha dvěma červenými střídavě přerušovanými světly signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,
b) je-li dávána výstraha přerušovaným zvukem houkačky nebo zvonku přejezdového zabezpečovacího zařízení,
c) sklápějí-li se, jsou-li sklopeny nebo zdvihají-li se závory,
d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání, nebo pískání; toto neplatí, svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,
e) dává-li znamení k zastavení vozidla zaměstnanec dráhy kroužením červeným nebo žlutým praporkem a za snížené viditelnosti kroužením červeným světlem,
f) nedovoluje-li situace za železničním přejezdem jeho bezpečné přejetí a pokračování v jízdě.
 
Z výše uvedeného řidiči nejčastěji porušují body a), b) a c), a to tím, že po projetí vlaku vjíždí na železniční přejezd ještě v době, kdy je dávána světelná a zvuková výstraha a závory se teprve začínají částečně zvedat. V té chvíli může dojít, zejména u vícekolejného koridoru, k opětovnému sepnutí bezpečnostního systému jiným, ve směru k přejezdu přijíždějícím vlakem, čímž se závory opět okamžitě spustí. Řidič, který takto poruší zákon, je rázem uvězněn mezi závorami.
 


 

—————

Zpět



TOPlist